یزدفردا: استاندار کرمان گفت: تغییر باورهایی که طی ۳۰ سال گذشته در حوزه جمعیت و فرزندآوری به وجود آمده، به عهده آموزش و پرورش است و این نهاد اثرگذاری زیادی دارد و باید فعالتر باشد.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی فداکار امروز ششم اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به گزارشی درباره جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش عضو ستاد جوانی جمعیت است و جمعیت فرهنگیان و والدین دانش آموزان آنها یک ظرفیت است.

فداکار با اشاره به پرداخت وام برای درمان ناباروری تصریح کرد: زوج‌های نابارور ظرفیت خوبی برای فرزندآوری هستند و باید برای درمان به آنها کمک کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: برای راه‌اندازی اتاق‌های کودک در ادارات، کار با توافق با آموزش و پرورش پیگیری شده و یک مکان مناسب در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سه دهه تبلیغ شده و باید برای جایگزینی جوانی جمعیت همه کمک کنیم و فرآیند طی شود. باید همکاران فرهنگی پای کار بیایند و آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند.

فداکار در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به بارندگی، باید بحث رفت و آمد داوطلبان کنکور مدیریت شود تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه بیان کرد: آموزش و پرورش برای تامین خوابگاه دانشجویان فرهنگیان کمک کند، زیرا دانشگاه فرهنگیان متعلق به خود آموزش و پرورش است و خروجی این دانشگاه در آموزش و پرورش خدمت می‌کند و کمک کنید تا از ظرفیت املاکی که وجود دارد، استفاده شود.

در این جلسه ابراهیم روحی مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: ۸۳ هزار نفر مجموع شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش استان کرمان است.

وی افزود: برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه سال گذشته فراخوان داده و ۱۱۵۲ نفر ثبت نام کردند و ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

روحی بیان کرد: شعار امسال هفته معلم «همه مدیون توایم» انتخاب شده است.

در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا